Çarşamba, Şubat 29, 2012

AYDINDA İŞKUR TARAFINDAN DÜZENLENEN İNCIR İŞLEME KURSUNUN HEDEFI

Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı okullarda ise teknik ve altyapı sorunları nedeniyle nitelikli düzeyde eğitim verilememektedir. İŞKUR tarafından Aydın şehrinde düzenlenen İncir İşleme kurs/programların nihai hedefinin, is tihdamın korunması ve artırılması olduğu düşünüldüğünde, eğitim maliyeti ve istihdam olanağı düşük meslekler yerine maliyetinin yanı sıra istihdam olanağı da yüksek eğitim programlarını gerçekleştirmenin uygun olacağı söylenebilir. İşgücü piyasasının yöreye uygun ihtiyaçlarının karşılanabilmesi açısından bir diğer alternatif ise maliyeti yüksek olan eğitim programlarının MEB ile yapılacak işbirliği kapsamında gerçekleştirilmesidir. Özellikle maliyeti yüksek ancak istihdam olanağı daha fazla olan alanlarda düzenlenecek eğitimler için MEB’e bağlı teknik eğitim veren okulların donanım ihtiyacının karşılanarak eğitim programlarının işbirliği içerisinde düzenlenmesiyle hem eğitim maliyetlerinin azaltılmasına hem de daha fazla işsizin istihdam olanağı yüksek kurslardan yararlandırılmasına olanak sağlanmış olacaktır. MEB ile yapılan görüşmeler sonucunda sürekli gelişen ve kendini yenileyen teknolojiye uygun eğitim alanları oluşturmak ve işgücü piyasasının nitelikli işgücü ihtiyacını karşılamak üzere hem örgün eğitim siteminde yer alanların hem de Kurumumuzca düzenlenmekte olan kurslara katılan işsizlerimizin daha nitelikli eğitim alabilmelerini sağlamak üzere ÇSGB, MEB, TOBB, TOBB Ekonomi Üniversitesi işbirliğinde proje çalışması başlatılmıştır. Proje ile beklenen en önemli çıktı TOBB’a üye işyerlerinde eğitim alan işsizlerin tümünün staj görmesi, başarılı kursiyerlerin ise büyük çoğunluğunun bu işyerlerinde Odaların koordinesi ile istihdam edilmeleridir. Projenin diğer bir bileşeni olarak Kurumca yürütülen çalışmalara ilişkin farkındalığın artırılması ve mesleki eğitim faaliyetlerinin kalitesinin artırılmasına ve bu alanda yönetişimin sağlanmasına yönelik bir model önerisi elde edilmesini teminen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne (TOBB) yer verilmiştir. Belirlenen 81 ilde İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının (İİMEK) etkinliğinin artırılması ve sürdürülebilir bir model önerisi sunulması planlanan bu bileşenle, yerel Odaların mesleki eğitim faaliyetlerinin esaslı birer ortağı olarak sürece daha etkin katılımlarının sağlanması amaçlanmaktadır

Hiç yorum yok: